Folkligt & Fint

Älskar du folkmusik? Vill du lära dig grunderna i folkdans?

Då är du hjärtligt välkommen till två konserter med Christianstads Motettkör och Ek familjeband.

Den 22 oktober 18:00 i Ekestads Folkets Park.

Det börjar kl 18 med dansinstruktioner. 19.30 blir det en konsert med Christianstads Motettkör och Ek familjeband. Kvällen avslutas sedan med dans till Ek familjeband med gäster kl 20.30.

Biljetterna kostar 180 kr och bokas via mejl till info [at] ekestadsparken [dot] se
Det kommer finnas möjlighet att köpa mat och dryck.
Varmt välkomna!

Den 23 oktober 17:00 Folkmusikalisk konsert i S:t Johannes Kyrkan.

Möt Christianstads Motettkör under ledning av dirigent – Lena Ekman Frisk – i en folkmusikalisk konsert i sällskap med Ek Familjeband. Familjebandet består av Lena, kontrabasisten/maken Per och de tre barnen Andreya, Albin och Edvin, alla tre utbildade musiker från musikhögskolorna i Malmö och Göteborg. I Familjebandet odlas fina drillar och ett musikantiskt artisteri i välarrangerad traditionell och modern folkmusik.

Fri entré!