Carolinae Damkör & Svanholm Singers på Lund Choral Festival

Carolinae Damkör och Svanholm Singers, två av Lunds namnkunniga, prisvinnande ensembler inom respektive röstfack, samsas i år om en gemensam konsert. Att behandla teman som berör och väcker frågor är centralt för bägge ensemblerna, vilket också avspeglas i denna konsert.

Svanholm Singers bjuder bland annat på musik av Lundasonen Henrik Dahlgren, estländaren Veljo Tormis, ukrainska sånger samt ett uruppförande av britten Philip Cooke.

Carolinae Damkör presenterar Den sovande flickan, ett verk av Ulrika Emanuelsson som bygger på den sanna och oförklarliga berättelsen om flickan Karolina som låg i en över trettio år lång dvala.
Konserten avslutas med en Sverigepremiär då båda körerna framför Cookes The World on Fire.

Ordinarie pris: 100–225 kr.
Barn/ungdom och studenter: 65–175 kr.

Biljetter: ticketmaster.se eller
Visit Lund AB. telefon +46 (0)46-13 14 15

Elin Eriksson är en lyrisk sopran med rötterna i Lund. Hon tog sin masterexamen från Malmö Opera Academy. Innan dess studerade hon vid Musikhögskolorna i Piteå och Malmö. Som en del av utbildningen vid Malmö Opera Academy debuterade Elin 2022 som Berta i Rossinis Barberaren i Sevilla på Malmö Opera. Hon har även gjort roller som Erste Dame och Pamina i Mozarts Trollflöjten, Sill-Maja i Det stora oväsendet (skriven av Rickard Söderberg) och varit solist i operettantologin En kväll med Thalia. Nu under hösten 2022 gör Elin sin debut som Mimì i Puccinis La Bohème med Malmö Opera på turné.

Medverkande:
Carolinae Damkör